söndag 24 oktober 2010

Gravsten från Gotland

I mitten av april 2010 åkte jag och en god vän och tillika arbetskamrat över till Gotland för att fiska havsöring. Det blev några fina, tyvärr öringfria, dagar och här nedan har jag lagt upp några bilder från resan. Kanske lite väl mycket s.k. Hötorgskonst, men återigen, jag är svag för naturliga färgvariationer.


Resan hade dock en djupare mening för mig än "bara" fiske, god mat och trevligt sällskap. Med mig hem hade jag en vacker naturlig strandslipad kalksten som sedan blev Maris gravsten. Mari var som tidigare nämnt väldigt förtjust i Gotland, ett tema som lär återkomma även senare i den här bloggen. Jag tror inte att hon hade önskat sig en annan sten. Vi gifte oss i Visby 1999, och vid hennes grav ligger nu en påminnelse om både det och hennes kärlek till ön. Vårt äktenskaps cirkel är nu sluten.









































1 kommentar:

Mia sa...

Vad fint med en gravsten från Gotland. Jag håller med, det är något speciellt med Gotland.